Επιχειρησιακός σχεδιασμός

Laboratory of Green & Blue ideas > Blue Lab > Επιχειρησιακός σχεδιασμός

Η στρατηγική είναι «η κατεύθυνση και ο σκοπός (scope)» μιας επιχείρησης (ή ενός οργανισμού) κατά τη μακροχρόνια περίοδο, που επιτρέπει την επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Υλοποιείται με την αξιοποίηση των πόρων και των ικανοτήτων της, και σκοπό την κάλυψη των αναγκών της αγοράς και την εκπλήρωση των προσδοκιών των ενδιαφερομένων (stake holders), στα πλαίσια ενός δυναμικά μεταβαλλόμενου περιβάλλοντος (Johnson and Scholes 1999, :https://bit.ly/2VRa2aX).

Το στρατηγικό management σύμφωνα με τον Μ. Porter (1991: https://bit.ly/2Yo6gaP), αναφέρεται στις επιλογές των προϊόντων που θα πρέπει να παραχθούν και των υπηρεσιών που θα προσφερθούν. Η λειτουργική αποτελεσματικότατα κατά την παραγωγή τους είναι προϋπόθεση για τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και αξίας.

Η στρατηγική, αποτελεί το μέσο προσαρμογής της επιχείρησης στο περιβάλλον της, οι συχνές και απροσδόκητες μεταβολές του οποίου, αποτελούν πηγή κινδύνου και ευκαιρία για κέρδος. Ο καλύτερος τρόπος να προβλέψει η επιχείρηση το μέλλον είναι να «το προετοιμάσει συστηματικά» Οι ευκαιρίες ποτέ δε χάνονται, απλά τις εκμεταλλεύονται αυτοί που προνοούν κατάλληλα», με τη βοήθεια μηχανισμών ανίχνευσης, καταγραφής, ανάλυσης και δημιουργικής ανταπόκρισης στις σχετικές αλλαγές. Η εκάστοτε στρατηγική είναι το αποτέλεσμα των επιδράσεων του κλάδου και συγκεκριμένα των ανταγωνιστών, πελατών και προμηθευτών, αλλά και των στόχων, όμως λείπει η τελευταία, έχουμε απλά επιβίωση της επιχείρησης. Στην περίπτωση που δεν έχουμε αποτελεσματική στρατηγική (είτε κατά τη σύλληψη ή την εκτέλεση) ο θάνατος είναι το αποτέλεσμα. Η ύπαρξη λειτουργικής αποτελεσματικότητας ή μη, απλά καθυστερεί ή επιτείνει το θάνατο αντιστοίχως, σύμφωνα με το Μ. Porter, όπως προκύπτει από το σχεδιάγραμμα που ακολουθεί:

Η δημιουργία ανταγωνιστικού συγκριτικού πλεονεκτήματος, είναι μια μορφή δυναμικής ανταπόκρισης της επιχείρησης ,με στόχο την κάλυψη του χάσματος των εσόδων που είναι απαραίτητα για τη διασφάλιση και εμβάθυνση της βιωσιμότητά της. Αυτό συχνά επιτυγχάνεται σε ένα εξόχως ανταγωνιστικό, αρκούντως ασταθές, ρευστό και απρόβλεπτο  περιβάλλον αδιάπτωτων αλλαγών, που το χαρακτηρίζει συχνά το φαινόμενο της εντροπίας. Στα πλαίσια ενός ασίγαστου, αδυσώπητου, άτεγκτου και απηνούς ανταγωνισμού που κατατρύχει την αγορά και που αναπόδραστα ενσπείρει η ασπέδιστη επενέργεια των «πέντε» δυνάμεων της, η στρατηγική θωρακίζει και διασφαλίζει αλώβητο το μέλλον της επιχείρησης.

Οι ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ εξειδικεύονται στην παροχή ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών, για την ανάδειξη και υποστήριξη των κατάλληλων επιχειρηματικών ενεργειών, σε εταιρείες και οργανισμούς του Ιδιωτικού και του Δημόσιου Τομέα όπως :

Επενδυτικών Έργων

Η πραγματοποίηση επενδύσεων αποτελεί βασικό μοχλό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας και τόνωσης της απασχόλησης. Η αναγκαιότητα υλοποίησης επενδυτικών έργων που επιφέρουν διαρθρωτικές αλλαγές και εκσυγχρονίζουν τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων και οργανισμών, παρέχουν μεν σημαντικά εργαλεία για χρηματοδότηση νέων επενδύσεων, ωστόσο απαιτούν οργάνωση, προγραμματισμό και μεθοδικότητα, ώστε να επιτευχθεί το αναμενόμενο αποτέλεσμα.

Οι ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ διαθέτουν σημαντική εμπειρία και τεχνογνωσία στην αξιοποίηση χρηματοδοτικών εργαλείων στο πλαίσιο εθνικών ή/και ευρωπαϊκών προγραμμάτων, δράσεων και πρωτοβουλιών, μπορεί να υποστηρίξει αποτελεσματικά τις επιχειρήσεις στην αξιοποίηση αυτών των εργαλείων για την Χρηματοδότηση & Διαχείριση Επενδυτικών Σχεδίων, παρέχοντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας, οι οποίες αναπτύσσονται από το πρώιμο στάδιο της ενημέρωσης και υπαγωγής επενδυτικών έργων σε αναπτυξιακά προγράμματα, έως και την τελική ολοκλήρωση των επενδύσεων, συνοδευόμενη από την καταβολή επιχορηγήσεων.

business-plan

Ο Επιχειρησιακός Σχεδιασμός (Business Plan) αφορά στην κατάρτιση ολοκληρωμένου στρατηγικού πλάνου το οποίο αποτελείται από τρία στρατηγικά επιμέρους πλάνα για τις τρεις βασικές λειτουργίες της επιχείρησης (το marketing, την οικονομική διαχείριση και την οργάνωση – εντός της οποίας περιλαμβάνεται και η διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού). Τα επιμέρους πλάνα είναι τα εξής:

  • Στρατηγικό Σχέδιο Marketing
  • Στρατηγικό Οικονομικό Σχέδιο
  • Στρατηγικό Οργανωσιακό Σχέδιο

Ο Επιχειρησιακός Σχεδιασμός είναι απαραίτητος στην επιχείρηση γιατί δείχνει την εξέλιξη των μεταβλητών του περιβάλλοντός της, αναλύει την ιστορία της και της δίνει της κατευθυντήριες γραμμές για να επιβιώσει στο δύσκολο ανταγωνιστικό περιβάλλον των καιρών και να αναπτυχθεί.

Οι Οικονομολόγοι μας και τα τεχνικά μας στελέχη έχουν εκτεταμένη εμπειρία στην εκπόνηση business plan και είναι έτοιμοι να αναλύσουν πολύπλοκους σχεδιασμούς ανεξάρτητα από το μέγεθος της επιχείρησης ή του οργανισμού

Στα πλαίσια αυτά αντλούνται στοιχεία από την επιχείρηση και το ανταγωνιστικό της περιβάλλον, αναλύονται οι τάσεις της αγοράς και χαράσσεται η επιχειρηματική στρατηγική και οι στόχοι της εταιρείας, συνθέτοντας τα δεδομένα με την επιχειρηματική πείρα ετών, για την επίτευξη του ιδανικού αποτελέσματος.

Μελέτες Σκοπιμότητας & Βιωσιμότητας

Οι ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ είναι σε θέση να ολοκληρώσουν Μελέτες Σκοπιμότητας και Βιωσιμότητας (Feasibility Studies) που έχουν ως στόχο την ανάλυση ενός προτεινόμενου επιχειρηματικού επιχειρήματος ώστε να καθοριστούν οι δυνατότητες επιτυχίας του εγχειρήματος αυτού. Με βάση τη μελέτη αυτή οι σύμβουλοι επιχειρήσεων αποφασίζουν αν συμφέρει να προβεί σε μία επένδυση ο πελάτης τους. Η ολοκληρωμένη σύνταξή μίας μελέτης σκοπιμότητας απαιτεί:

  • Γεωγραφική και χωροταξική μελέτη,
  • Ανάλυση της Αγοράς (μέγεθος, ανταγωνισμός, θέση της επιχείρησης, αναγνώριση στρατηγικών πλεονεκτημάτων),
  • Οικονομοτεχνική ανάλυση της επένδυσης,
  • Τεχνικές προδιαγραφές

Ως  μελέτη σκοπιμότητας/ βιωσιμότητας ορίζουμε τη διαδικασία εντοπισμού προβλημάτων και ευκαιριών, στοχοθέτησης, εξεύρεσης κατάλληλων λύσεων καθώς και της στάθμισης των μειονεκτημάτων και των πλεονεκτημάτων των διάφορων εναλλακτικών. Εάν η μελέτη δείχνει ότι η επιχειρηματική ιδέα είναι βιώσιμη, το επόμενο στάδιο είναι η υλοποίηση της. Τα αποτελέσματα της μελέτης βιωσιμότητας συμβάλλουν στον αναλυτικό σχεδιασμό και μειώνουν τον χρόνο συλλογής πληροφοριών κατά την διάρκεια υλοποίησης του επιχειρηματικού σχεδίου