Διαχείριση Ποιότητας

Laboratory of Green & Blue ideas > Blue Lab > Διαχείριση Ποιότητας

Οι ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ έχουν την απαραίτητη ειδίκευση στα ολοκληρωμένα συστήματα διαχείρισης και μπορούν να βοηθήσουν την επιχείρηση ή τον οργανισμό σας με ολοκληρωμένες υπηρεσίες τεχνικού συμβούλου για μελέτη, εφαρμογή, αναδιοργάνωση, ανάπτυξη συστημάτων διαχείρισης ποιότητας (ISO 9001), περιβαλλοντικής διαχείρισης (ISO 14000, EMAS και άλλα συστήματα):

  • Πιστοποίηση προϊόντων με CE, Eco label
  • υγιεινής & ασφάλειας εργαζομένων (ISO 18000)
  • ασφάλεια τροφίμων (αυτοέλεγχος HACCP, ISO 22000)
  • τεχνικού συμβούλου ασφάλειας εγκαταστάσεων

Συμβουλεύουμε και εκπαιδεύουμε τις επιχειρήσεις να αναπτύξουν με σύγχρονους τρόπους συστήματα διαχείρισης και ελέγχου της ποιότητας αξιοποιώντας τα χρηματοδοτικά προγράμματα και τις ενισχύσεις της ΕΕ, του Αναπτυξιακού νόμου κ.α.

Τι είναι ποιότητα

Ποιότητα είναι το σύνολο των χαρακτηριστικών ενός προϊόντος η μιας υπηρεσίας, τα οποία ικανοποιούν δηλωμένες, υπονοούμενες ή αφανείς ανάγκες (των αποδεκτών της)

 Γιατί Ποιότητα

Ο ανταγωνισμός εκφράζεται από τον δείκτη ποιότητα / τιμή. Οι καταναλωτές επιδιώκουν κατά την αγοραστική διαδικασία να προμηθεύονται το προϊόν ή υπηρεσία με την υψηλότερη ποιότητα και την χαμηλότερη δυνατή τιμή. Οι παραγωγοί πρέπει να επιδιώκουν να προσαρμόζονται στις απαιτήσεις των καταναλωτών και να βελτιώνουν διαρκώς αυτό το δείκτη.

Διλήμματα για τον καταναλωτή

Ο καταναλωτής δεν είναι σε θέση να αξιολογήσει πάντα την ποιότητα από πριν και γι’ αυτό αναφερόμαστε για «αντιληπτή ποιότητα» δηλαδή την ποιότητα όπως την αντιλαμβάνεται από τα «μηνύματα» που έχει δεχτεί. Για το λόγο αυτό, είναι ανάγκη να βρεθούν τρόποι για να ενισχύσουμε την εμπιστοσύνη του και να πεισθεί ότι πρέπει να επιλέξει εμάς.

Η ευελιξία των Συστημάτων

Ο κάθε παραγωγός ανάλογα με το τμήμα της αγοράς που απευθύνεται, διαμορφώνει τις προδιαγραφές τις οποίες επιθυμεί ο πελάτης στον οποίο απευθύνεται, σε σχέση με τη τιμή στην οποία είναι διατεθειμένος να πληρώσει. Το Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας διασφαλίζει ότι παράγεται σταθερά η ποιότητα η οποία έχει προδιαγραφεί.

Πιστοποιητικό και έλεγχοι «Τρίτου Μέρους»

Για να υπάρχει αντικειμενική επιβεβαίωση ως προς τη λειτουργία του Συστήματος, ο έλεγχος συμμόρφωσης να γίνεται από «τρίτο μέρος», που είναι οι φορείς πιστοποίησης, ειδικοί για αυτό το σκοπό. Οι φορείς αυτοί, ασκούν έλεγχο για λογαριασμό των καταναλωτών βεβαιώνοντας ότι ένας παραγωγός έχει Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας το οποίο βρίσκεται σε λειτουργία, δίδοντας το σχετικό πιστοποιητικό.

Εφαρμογή συστημάτων ποιότητας – Γιατί

Τυπικοί λόγοι: Η εφαρμογή συστημάτων ποιότητας αποδεικνύει σε πελάτες, δημόσιους φορείς, προμηθευτές κλπ ότι η εταιρία τηρεί ένα συγκεκριμένο επίπεδο ποιότητας υπηρεσιών.

Ουσιαστικοί λόγοι: Η ανάπτυξη και εφαρμογή των συστημάτων ποιότητας και η πιστοποίησή τους από ‘τρίτο μέρος’, συμβάλει καθοριστικά στην ποιοτική λειτουργία της εταιρίας και οδηγεί στην ικανοποίηση του πελάτη.

Τέλος η επιλογή, εκπαίδευση και ανάπτυξη κατάλληλου ανθρώπινου δυναμικού που βρίσκεται σε επαφή με τον πελάτη, τόσο στην τήρηση των διαδικασιών όσο και σε θέματα ποιοτικής εξυπηρέτησης, αποτελεί καθοριστικής σημασίας παράγοντα στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών, με στόχο την ικανοποίηση του πελάτη.

Διαγνωστική Επιθεώρηση (gap analysis) Εάν σκοπεύετε να υιοθετήσετε ένα σύστημα διαχείρισης ποιότητας, μια διαγνωστική επιθεώρηση σύμφωνα με τις των προτύπων ISO θα σας δώσει την ευκαιρία να εστιάσετε σε κρίσιμους, υψηλού κινδύνου τομείς ή αδυναμίες του συστήματός σας ώστε να λάβετε την σχετική πιστοποίηση. Θα συνεργαστούμε μαζί σας για να καθορίσουμε το εύρος της διαγνωστικής επιθεώρησης  και να διασφαλίσουμε ότι η προτάσεις μας ανταποκρίνονται στους στόχους σας.
Πιστοποίηση και αξιολόγηση Η διαδικασία συνήθως περιλαμβάνει δύο στάδια: Εκτίμηση και αρχική αξιολόγηση  του συστήματος. Η διάρκεια της αξιολόγησής σας θα εξαρτηθεί από το μέγεθος και την πολυπλοκότητα του οργανισμού σας καθώς και από την ωριμότητα του συστήματος διαχείρισής σας. Κατόπιν έγκρισης του συστήματος διαχείρισής, πραγματοποιούμε τακτικές επισκέψεις επιτήρησης για να αξιολογήσουμε την αποτελεσματικότητα αυτού, διασφαλίζοντας τη συνεχή βελτίωσή του.
Υποστήριξη στη συμμόρφωση Οι έμπειροι σύμβουλοί μας θα προετοιμάσουν μαζί σας τον φάκελο και τις κατάλληλες διαδικασίες για να μπορέσετε να πιστοποιηθείτε σύμφωνα με τις ανάγκες της εταιρείας σας
Μεθοδολογική προσέγγιση

Ακολουθούμε συγκεκριμένη μεθοδολογική προσέγγιση για την αποτελεσματική ανάπτυξη Διαχειριστικών Συστημάτων.

 

1.       Αρχική διάγνωση και εντοπισμός των αποκλίσεων από τις απαιτήσεις του προτύπου.

2.       Ανάπτυξη των διαδικασιών του Συστήματος.

3.       Εκπαίδευση και καθοδήγηση του προσωπικού για την εφαρμογή των διαδικασιών.

4.       Συμβουλευτική υποστήριξη έως και την απόκτηση του πιστοποιητικού.

Τα κυριότερα Συστήματα Διαχείρισης Ποιότητας που πιστοποιούνται

ISO 9001: Διαχείριση Ποιότητας Προϊόντων και Υπηρεσιών:

Παρόλο που η ανάπτυξη, εφαρμογή και πιστοποίηση Συστημάτων Διαχείρισης Ποιότητας είναι καθαρά εθελοντική, μέσω της ελληνικής νομοθεσίας καθίσταται βασικό προαπαιτούμενο για την επίσημη αδειοδότηση πλήθους δραστηριοτήτων (τερματικοί σταθμοί φόρτωσης χύδην ξηρού φορτίου, έλεγχος και συντήρηση εξοπλισμού ραδιοεπικοινωνιών, διακίνηση ιατροτεχνολογικών προϊόντων κλπ.)

Τα οφέλη που θα προκύψουν για μία εταιρεία από την ορθή & συνεπή εφαρμογή και διαχείριση ενός ΣΔΠ κατά ISO 9001 είναι:

  • H διαρκής βελτίωση στην ποιότητα του παρεχόμενου προϊόντος ή της υπηρεσίας μέσω μεθόδων πρόληψης των αστοχιών αντί για μεθόδους εντοπισμού.
  • Η αποτελεσματικότερη επικέντρωση του συνόλου του προσωπικού της εταιρείας στους επιχειρηματικούς στόχους.
  • Η αποσαφήνιση αρμοδιοτήτων και ευθυνών μέσω της υιοθέτησης σαφών οργανωτικών δομών.
  • Η ορθολογική διαχείριση των εταιρικών πόρων τόσο οικονομικών όσο και ανθρώπινου δυναμικού.
  • Η λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων από την Διοίκηση της εταιρείας μέσω της ανάλυσης των δεδομένων που το ΣΔΠ μπορεί να παράξειΙ
  • Η μείωση του κόστους παραγωγής ως αποτέλεσμα της μείωσης των ελαττωματικών ή άστοχων προϊόντων.
  • Η βελτίωση της λειτουργίας της εταιρείας μέσω της παρακολούθησης κρίσιμων εταιρικών παραμέτρων.
  • Η απόκτηση ικανού ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος μέσω των εχεγγύων ορθής και ποιοτικής πρακτικής που η Πιστοποίηση προσφέρει στην εταιρεία.

Το σύστημα διαχείρισης ποιότητας κατά ISO 9001:2015 μπορεί να εφαρμοστεί σε οποιαδήποτε επιχείρηση.

ISO 10002 – Διαχείριση Παράπονων Πελατών

Τι είναι: Είναι ένα Διεθνές Πρότυπο το οποίο εστιάζεται στην διαχείριση των παραπόνων πελατών με στόχο την βελτίωση της ικανοποίησης των πελατών.

Τι δηλώνει: Η εταιρία, ανεξάρτητα από τύπο και μέγεθος, σχεδιάζει, εγκαθιστά και λειτουργεί μια αποτελεσματική διεργασία διαχείρισης παραπόνων πελατών.

Πώς ωφελεί: Επιτυγχάνεται η ικανοποιητική / αποτελεσματική Διαχείριση Παραπόνων Πελατών μέσω της εφαρμογής εξειδικευμένων μεθοδολογιών και διαδικασιών και η αύξηση του επίπεδου ικανοποίησης των πελατών από την σωστή διαχείριση των παραπόνων τους.

Ποιους αφορά: Όλους τους οργανισμούς ανεξαρτήτου μεγέθους και είδους δραστηριότητας με πελατοκεντρική κουλτούρα.

ISO/IEC 20000 – Σύστημα Διαχείρισης Παροχής Υπηρεσιών Πληροφορικής

Τι είναι: Είναι το πρώτο διεθνές πρότυπο που έχει ως στόχο τη Διαχείριση Παροχής Υπηρεσιών Πληροφορικής.επικεντρώνεται μόνο στις διεργασίες παροχής υπηρεσιών πληροφορικής, και στο διαχειριστικό σύστημα που τις υποστηρίζει. Παρέχει ένα εμπεριστατωμένο, αναγνωρισμένο και δοκιμασμένο σύστημα διαχείρισης, που επιτρέπει σε έναν οργανισμό παροχής υπηρεσιών να προγραμματίσει, να διαχειριστεί, να παραδώσει, να παρακολουθήσει, να ανασκοπήσει και να βελτιώσει τις υπηρεσίες του.

Τι δηλώνει: Περιγράφει ένα ολοκληρωμένο σύστημα διεργασιών διαχείρισης για την αποτελεσματική παροχή υπηρεσιών στην επιχείρηση και στους πελάτες της.

Πώς ωφελεί: Συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας των εταιρικών λειτουργιών, στη δημιουργία ενός καταλόγου υπηρεσιών με σαφείς υποχρεώσεις και κόστη και γενικά αναβαθμίζει το ρόλο της πληροφορικής και των υπηρεσιών της σε εσωτερικούς και εξωτερικούς πελάτες.

Ποιους αφορά: Αφορά κυρίως σε εταιρίες που έχουν ως κύρια δραστηριότητα την παροχή υπηρεσιών πληροφορικής.Το πρότυπο είναι ιδιαίτερα κατάλληλο για εσωτερικούς παρόχους υπηρεσιών πληροφορικής, όπως τμήματα πληροφορικής, και εξωτερικούς παρόχους υπηρεσιών πληροφορικής, όπως εταιρίες παροχής υπηρεσιών πληροφορικής προς τρίτους (outsourcing).

 ISO 26000 – Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Τι είναι: Αποτελεί ένα Σύστημα που περιλαμβάνει κατευθυντήριες γραμμές και οδηγίες σχετικά με τις αρχές της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στην εταιρία.

Τι δηλώνει: Η εταιρία αποδεικνύει έμπρακτα την υιοθέτηση πολιτικών και οδηγιών σχετικά με τις αρχές της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που πρέπει να διαχειρίζεται, καλύπτοντας όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων της.

Πώς ωφελεί: Τα περιεχόμενα του Διεθνούς προτύπου ISO 26000 περιλαμβάνουν βασικές αρχές που διέπουν την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη όπως Διαφάνεια, Ηθική Συμπεριφορά, Τήρηση Νομοθεσίας, Σεβασμός των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, των αναγκών των Ενδιαφερόμενων μερών αλλά και των Διεθνών κανόνων συμπεριφοράς. Επιπρόσθετα το πρότυπο συνδυάζει βέλτιστες πρακτικές από δημόσιες και ιδιωτικές πρωτοβουλίες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.

Ποιους αφορά: Όλους τους οργανισμούς ανεξαρτήτου μεγέθους και είδους δραστηριότητας που δίνουν έμφαση στα ανθρώπινα δικαιώματα και τη βελτίωση των εργασιακών συνθηκών.

IMS, Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης

Τι είναι: Οι ομοιότητες στις βασικές αρχές των Συστημάτων Διαχείρισης Ποιότητας (ISO 9001), Περιβάλλοντος (ISO 14001) και Ασφάλειας Τροφίμων (HACCP ή ISO 22000) οδήγησαν στην ανάπτυξη του Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης ‘IMS’ (Integrated Management System).

Πώς ωφελεί: Η IMS προσέγγιση παρέχει το πλεονέκτημα ενός ενιαίου συνόλου τεκμηρίωσης διαδικασιών και διεργασιών με αποτέλεσμα την αύξηση της αποτελεσματικότητας, τη μείωση του ’’συνολικού αριθμού’’ διαδικασιών, την επίτευξη οικονομίας κλίμακας, τη μείωση των πολλαπλών καταχωρίσεων και αρχείων και την εξάλειψη των περιττών ενεργειών.

Τα αποτελέσματα είναι: η εξοικονόμηση οικονομικών και μη οικονομικών πόρων και η αύξηση της προστιθέμενης αξίας. Στοιχεία, από τους φορείς πιστοποίησης, δείχνουν ότι το κόστος πιστοποίησης μπορεί να μειωθεί κατά 40%. Επιπλέον, η IMS προσέγγιση, αποδεδειγμένα, αποτελεί το πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση του Ευρωπαϊκού Μοντέλου του EFQM διασφαλίζοντας έτσι την ικανοποίηση όλων των κοινωνικών εταίρων (stakeholders). Η κάθε εταιρία ανάλογα με τις αξίες της, τις δυνατότητές της αλλά και την αγορά στην οποία απευθύνεται μπορεί να δημιουργήσει ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης όπως ενδεικτικά φαίνεται στο σχήμα.

OHSAS 18001/ΕΛΟΤ 1801 – Σύστημα για την Υγεία & Ασφάλεια στην Εργασία

Τι είναι: Περιγράφει τις θεμελιώδεις αρχές για την εφαρμογή Συστημάτων Υγείας & Ασφάλειας της Εργασίας και εφαρμόζεται σε όλες τις επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέθους ή δραστηριότητας.

Τι δηλώνει: Τα Συστήματα Υγείας & Ασφάλειας έχουν εφαρμογή σε κάθε εταιρία που στοχεύει στην έμπρακτη απόδειξη του ενδιαφέροντός της για την ασφάλεια των εργαζομένων της, αλλά και όλων των ατόμων που εμπλέκονται στην λειτουργία της (πελάτες, επισκέπτες), καθιέρωση ενός αξιόπιστου συστήματος αναγνώρισης, καταγραφής, αξιολόγησης και ελέγχου όλων των κινδύνων, θέσπιση συγκεκριμένων στόχων υγείας & ασφάλειας και υλοποίηση οργανωμένων δράσεων για την επίτευξή τους

Πώς ωφελεί: Με κυρίαρχο όραμα την εξάλειψη των εργατικών ατυχημάτων, επιτυγχάνεται η εδραίωση ενός ασφαλούς περιβάλλοντος εργασίας στην εταιρία, καθώς και η κατανόηση της κουλτούρας υγείας και ασφάλειας από το σύνολο των εργαζομένων της.

Ποιους αφορά: Όλους τους οργανισμούς ανεξαρτήτου μεγέθους και είδους δραστηριότητας που θέλουν να δώσουν έμφαση στην υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων τους.

ISO 14001 – Σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης

Τι είναι: Είναι ένα διεθνώς αποδεκτό πρότυπο με σκοπό τη μείωση των επιπτώσεων στο περιβάλλον και τη βελτίωση της περιβαλλοντικής απόδοσης.

Τι δηλώνει: πως η επιχείρησή σας ικανοποιεί τις απαιτήσεις της νομοθεσίας, εφαρμόζει τις κανονιστικές διατάξεις ενώ, ταυτόχρονα, ενδιαφέρεται για το περιβάλλον και διασφαλίζει τη συνεχή εξοικονόμηση των φυσικών πόρων.

Πώς ωφελεί: Η εφαρμογή Συστήματος Περιβαλλοντικής Διαχείρισης βελτιώνει τη δημόσια εικόνα της επιχείρησης, αυξάνει την απόδοση στη χρήση πόρων και πρώτων υλών, βελτιώνει την ικανότητα συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Οι επιχειρήσεις που διαχειρίζονται τα κοινωνικά και τα περιβαλλοντικά θέματα (και όχι μόνο τα οικονομικά), έχουν, αποδεδειγμένα, πολύ καλύτερη απόδοση σε όλους τους τομείς.

Ποιους αφορά: Όλους τους οργανισμούς ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, ανεξαρτήτου μεγέθους και είδους δρασtηριότητας. Ιδιαίτερη σημασία θα πρέπει να δώσουν τα εργοστάσια, οι κλινικές, τα νοσοκομεία και κάθε είδους μονάδα επεξεργασίας.

EMAS Σύστημα Οικολογικής Διαχείρισης και Ελέγχου:

Το Σύστημα Οικολογικής Διαχείρισης και Ελέγχου (EMAS) είναι το ευρωπαϊκό πρότυπο για την περιβαλλοντική διαχείριση με επιπλέον απαιτήσεις σε σχέση με το ISO 14001. Είναι ένας μηχανισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσω του οποίου αναγνωρίζονται οι επιχειρήσεις που βελτιώνουν τις περιβαλλοντικές τους επιδόσεις σε διαρκή βάση.

Η συμμετοχή στο EMAS είναι εθελοντική και απευθύνεται σε κάθε επιχείρηση (ιδιωτική ή δημόσια) που είναι πρόθυμη να βελτιώσει τις περιβαλλοντικές επιδόσεις της.

Στόχοι του EMAS είναι :

  • η προώθηση της συνεχούς βελτίωσης των περιβαλλοντικών επιδόσεων όλων των επιχειρήσεων (δημόσιων και ιδιωτικών) που εδρεύουν στην Ευρώπη.
  • η αναγνώριση των επιχειρήσεων εκείνων που έχουν υιοθετήσει συστήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης και έχουν φροντίσει και για την εξωτερική πιστοποίησή τους.
  • η γνωστοποίηση της περιβαλλοντικής προόδου των επιχειρήσεων αυτών στο ευρύτερο κοινό, τόσο για επιβράβευση των ιδίων, όσο και για την ενθάρρυνση και άλλων να ακολουθήσουν στον ίδιο δρόμο.

Η συμμετοχή στο EMAS επιβεβαιώνεται με τη χρήση του λογότυπου του EMAS.

HACCP / ISO 22000 – Ασφάλεια στα Τρόφιμα

Τι είναι: Το ακρωνύμιο HACCP είναι συντομογραφία του διεθνούς συστήματος HazardAnalysis and CriticalControlPoint, (Ανάλυση Κινδύνων και Κρίσιμα Σημεία Ελέγχου). Από το 1998 οι επιχειρήσεις, που εμπλέκονται σε κάποιο στάδιο της διατροφικής αλυσίδας, πρέπει να εφαρμόζουν ένα σύστημα διαχείρισης για την ασφάλεια των τροφίμων που να στηρίζεται στις αρχές του HACCP. Το ISO 22000 είναι διεθνές πρότυπο που καθορίζει τις απαιτήσεις ενός συστήματος διαχείρισης ασφάλειας τροφίμων και ενσωματώνει τις:

  • απαιτήσεις του HACCP
  • απαιτήσεις της ισχύουσας νομοθεσίας
  • γενικές αρχές των συστημάτων διαχείρισης

δημιουργώντας έτσι ένα ολοκληρωμένο, παγκοσμίως αναγνωρισμένο, πρότυπο ασφάλειας τροφίμων.

Τι δηλώνει: Η επιχείρηση εφαρμόζει μια συστηματική προσέγγιση για τον προσδιορισμό και τον έλεγχο εν δυνάμει κινδύνων (μικροβιολογικής, χημικής ή φυσικής μορφής) που θα μπορούσαν να γίνουν επικίνδυνοι στην προετοιμασία ασφαλούς τροφής.

Πώς ωφελεί: επιγραμματικά: είναι ένα αποδοτικό σύστημα για τον έλεγχο της ασφάλειας τροφίμων, μακροπρόθεσμα διασφαλίζεται εξοικονόμηση πόρων, ελαχιστοποιούνται οι πιθανότητες πρόκλησης προβλημάτων υγείας στους πελάτες, διασφαλίζεται συμβατότητα με τη νομοθεσία, είναι μέσον υποστήριξης σε αντιδικία.

Ποιους αφορά: Κάθε μονάδα που παράγει ή διαχειρίζεται τρόφιμα, όπως εστιατόρια, ξενοδοχεία, εργοστάσια παραγωγής τροφίμων, μονάδες παραγωγής συσκευασίας τροφίμων, αποθηκευτικοί χώροι τροφίμων κλπ.

ΜΕΛΕΤΗ HACCP: Αναφέρεται ότι η εφαρμογή μελέτης HACCP, είναι νομοθετημένη σε εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία. Τονίζεται ότι το HACCP είναι το σύστημα που υιοθετείται στην Κοινοτική Οδηγία 93/43/ΕΟΚ της 14/07/93 για την υγιεινή των τροφίμων ως η επίσημη μεθοδολογία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η μελέτη HACCP δύναται να πιστοποιηθεί κατά CODEX ALIMENTARIUS.

ISO 27001 Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειας των Πληροφοριών (ΣΔΑΠ):

Το ISO 27001 αποτελεί προδιαγραφή για τη διαχείριση της ασφάλειας των πληροφοριών. Έχει εφαρμογή σε όλους τους τομείς της βιομηχανίας, εμπορίου και υπηρεσιών και η εφαρμογή του δεν περιορίζεται μόνο στις πληροφορίες που αποθηκεύονται σε Η/Υ. Οποιαδήποτε μορφή και αν έχουν οι πληροφορίες, με οποιοδήποτε τρόπο και αν αυτές διαμοιράζονται ή αποθηκεύονται, το ISO 27001 βοηθάει έναν οργανισμό να τις προστατεύει επαρκώς.

Αναμενόμενα οφέλη:

Αποδεικνύει η επιχείρηση ότι έχει αντιμετωπίσει, εφαρμόζει και ελέγχει την ασφάλεια πληροφοριών.

Τονώνει την εμπιστοσύνη των πελατών, εργαζομένων, συνεργατών, φορέων και γενικά όλων των ενδιαφερομένων με την επίγνωση ότι η διαχείριση των πληροφοριών και συστημένων τους είναι ασφαλής.

Προβάλει σημαντική αξιοπιστία και εμπιστοσύνη.

Μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική μείωση κόστους. Ακόμη και μία απώλεια πληροφοριών μπορεί να επιφέρει σε σημαντικά έξοδα και κόστη.

Σημαίνει ότι οι σχετικοί νόμοι και κανονισμοί τηρούνται.

Διασφαλίζει ότι υπάρχει δέσμευση ως προς την ασφάλεια πληροφοριών από όλους και σε όλα τα επίπεδα του οργανισμού.

ΕΛΟΤ 1427 Πιστοποίηση Τουριστικών Επιχειρήσεων:

Το πρότυπο ΕΛΟΤ 1427 καθορίζει τις απαιτήσεις για την αξιολόγηση των τουριστικών επιχειρήσεων, την κατάταξή τους και την απονομή του σήματος ποιότητας.

Το πρότυπο ΕΛΟΤ 1427 αποσκοπεί στην υποστήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων ώστε να επιτυγχάνουν και να βελτιώνουν τους επιχειρηματικούς τους στόχους συνδυάζοντας την αξία της Ελληνικής Φιλοξενίας και της εξυπηρέτησης του πελάτη με τη διατήρηση και την προβολή των φυσικών και πολιτιστικών πόρων των περιοχών που δραστηριοποιούνται.

Το σήμα Ποιότητας μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τουριστικές επιχειρήσεις που επιθυμούν να ενταχθούν σε περιφερειακά ή τοπικά προγράμματα ανάδειξης των τοπικών ιδιοχαρακτηριστικών ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Μετά την απονομή του σήματος Ποιότητας από τον Φορέα η τουριστική επιχείρηση έχει δικαίωμα χρήσης του σε όλες τις δραστηριότητες προβολής και στους χώρους της.

Το πρότυπο ΕΛΟΤ 1427 έχει εφαρμογή σε όλες τις τουριστικές επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους, όπως:

  • Ξενοδοχεία και παντός τύπου καταλύματα
  • Επιχειρήσεις μαζικής εστίασης
  • Τουριστικά Γραφεία – Πρακτορεία
  • Δημόσια και ιδιωτικά μέσα μεταφοράς

Οι απαιτήσεις του ΕΛΟΤ 1427 βασίζονται:

  • Βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη (σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον, μείωση ρύπανσης, εξοικονόμηση ενέργειας κ.α.)
  • Προστασία και ανάδειξη της ιστορικής και πολιτιστικής ταυτότητας
  • Αρχές της διαχείρισης της ποιότητας (εστίαση στη βελτίωση εξυπηρέτησης)
  • Κοινωνική ευθύνη των επιχειρήσεων (τήρηση νομοθεσίας και κανονισμών, στήριξη τοπικής οικονομίας κ.α.)

Κατάταξη Ξενοδοχείων

Η επιθεώρηση κατάταξης των καταλυμάτων και τη χορήγηση της Βεβαίωσης Συνδρομής Προϋποθέσεων Κατάταξης (Υ.Α. 219/2015 «Έκδοση πιστοποιητικού κατάταξης των ξενοδοχείων σε κατηγορίες αστέρων» γίνεται σύμφωνα με τις Υπουργικές Αποφάσεις και τις τροποποιήσεις αυτών 216/08-01-2015 που αφορά τις τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές και τα βαθμολογούμενα κριτήρια για τα ξενοδοχεία.

Αρμόδιος φορέας και ιδιοκτήτης του σχήματος για την έκδοση των πιστοποιητικών κατάταξης των ξενοδοχείων σε κατηγορίες αστέρων είναι το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ). Τα πιστοποιητικά κατάταξης εκδίδονται από το ΞΕΕ βάσει τεχνικής έκθεσης που συντάσσεται από τον διαπιστευμένο Φορέα Πιστοποίησης, που είναι υπεύθυνος για τη διενέργεια ελέγχων και επιθεωρήσεων για την κατάταξη ξενοδοχείων σε κατηγορίες αστέρων και αποτελεί προϋπόθεση για την ισχύ του Ειδικού Σήματος Λειτουργίας.

Στην έκθεση που συντάσσεται μετά από επιτόπια επιθεώρηση καταγράφονται οι υποχρεωτικές προδιαγραφές και τα βαθμολογούμενα κριτήρια που πληρούνται από την επιχείρηση και ο αριθμός των μορίων που συγκεντρώνει η επιχείρηση από την εφαρμογή τους, και βεβαιώνεται η κατηγορία αστέρων.

GreenKey

Το GreenKey είναι το πλέον αναγνωρισμένο διεθνώς Eco-label που υποστηρίζει τη βιώσιμη ανάπτυξη στον τομέα της τουριστικής βιομηχανίας.

Το GreenKey είναι το σήμα που δίνεται ως επιβράβευση σε τουριστικές επιχειρήσεις με περιβαλλοντική ταυτότητα. Πρόκειται για μία διεθνή πιστοποίηση που επιβεβαιώνει έγκυρα ότι ο χώρος φιλοξενίας που την έχει λάβει πληροί όλες τις διεθνείς προϋποθέσεις περιβαλλοντικής διαχείρισης που έχει ορίσει το Ίδρυμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Foundation for Environmental Education).

Η τουριστική επιχείρηση με το GreenKey συμμετέχει έμπρακτα στις δράσεις βιώσιμης ανάπτυξης στη βιομηχανία του τουρισμού προστατεύοντας το περιβάλλον, μειώνοντας το ενεργειακό της αποτύπωμα, επιβραδύνοντας τη σπατάλη των φυσικών πόρων και βελτιώνοντας τις περιβαλλοντικές συνθήκες σε τοπικό επίπεδο και σε παγκόσμια κλίμακα.

Τα υψηλά περιβαλλοντικά πρότυπα που αναμένονται από αυτές τις εγκαταστάσεις διατηρούνται μέσω αυστηρών τεκμηριώσεων και συχνών ελέγχων.

Τα έργα μας

Β. ΜΠΑΤΣΗΣ & ΣΙΑ Ο.Ε. – Συλλογή και Μεταφορά στερεών, μη-επικίνδυνων αποβλήτων

2019

Ανάπτυξη συστήματος:

  • ISO 9001-2015: Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας
  • ISO 14001-2015: Σύστημα Διαχείρισης Περιβάλλοντος
  • OHSAS 18001 – ΕΛΟΤ 1801: Σύστημα Διαχείρισης της Υγείας και Ασφάλειας στους χώρους Εργασίας

Σ. ΞΕΠΑΠΑΔΕΑΣ & ΣΙΑ Ε.Ε. – Παραγωγή Αδρανών Υλικών & Λατομείο– Παραγωγή σκυροδέματος

2019

Ανάπτυξη συστήματος:

  • CEMarking-Πιστοποιητικό ΕΚ για τα αδρανη υλικά

ΑΣΦΑΛΤΟΤΕΧΝΙΚΗ Ε.Π.Ε. – Παραγωγή Αδρανών Υλικών– Παραγωγή σκυροδέματος (Κέρκυρα)

2019

Ανάπτυξη συστήματος:

  • CEMarking-Πιστοποιητικό ΕΚ για τα αδρανη υλικά

ΒΙΟΜΠΕΤΟΝ Γ.Ν. ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΑΒΕΕ -VIOBETON (Κέρκυρα)

2019

Ανάπτυξη συστήματος:

  • ISO 9001-2015: Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας