Laboratory of Green & Blue ideas > Επενδυτικά Σχέδια > ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΝΟΜΟΣ ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ-ΖΑΓΟΡΙ
site5

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΝΟΜΟΣ ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ-ΖΑΓΟΡΙ

Οι ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ υποστήριξαν την εταιρείας ΧΗΤΟΣ Α.Β.Ε.Ε. στην προετοιμασία και υποβολή ολοκληρωμένης επενδυτικής πρότασης στον Επενδυτικό Νόμο 4399/2016 με απόλυτη επιτυχία.

Η ΧΗΤΟΣ Α.Β.Ε.Ε. είναι μια πρωτοπόρα, ελληνική βιομηχανία, με ηγετική παρουσία στον κλάδο των εμφιαλωμένων νερών. Με έδρα στην περιοχή των Ιωαννίνων και με εμπειρία στον τομέα της εμφιάλωσης αναψυκτικών ήδη από το 1955, ξεκίνησε με την εμφιάλωση του Φυσικού Μεταλλικού Νερού “ΖΑΓΟΡΙ” το 1988. Η σταθερή προσήλωση της ΧΗΤΟΣ Α.Β.Ε.Ε. στις αρχές ολικής ποιότητας, της επιτρέπει να υποστηρίζει με υπευθυνότητα ότι κάθε σταγόνα Φυσικού Μεταλλικού Νερού “ΖΑΓΟΡΙ” διατηρεί αναλλοίωτη τη φύση της Ηπείρου.

Η εμφιάλωση του Φυσικού Μεταλλικού Νερού “ΖΑΓΟΡΙ” πραγματοποιείται στην πηγή, με χρήση υπερσύγχρονων μηχανημάτων, χωρίς καμία ανθρώπινη παρέμβαση καθ’ όλη τη διαδικασία από την άντληση έως και τη διάθεση του προϊόντος και χωρίς να παρεμβάλλεται καμία επεξεργασία.

Η παραγωγή του Φυσικού Μεταλλικού Νερού “ΖΑΓΟΡΙ” πραγματοποιείται με τις πιο αυστηρές προδιαγραφές ποιότητας, σε πλήρη συμμόρφωση με την ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία.

Οι εγκαταστάσεις εμφιάλωσης της εταιρείας βρίσκονται σε υψόμετρο 485 μ στους πρόποδες του όρους Μιτσικέλι σε απόλυτη αρμονία με το περιβάλλον.

Καθετοποιώντας και υποστηρίζοντας τη λειτουργία των δύο εμφιαλωτηρίων η ΧΗΤΟΣ Α.Β.Ε.Ε. διαθέτει μια τρίτη βιομηχανική μονάδα στη Βιομηχανική Περιοχή (ΒΙ.ΠΕ.) Ιωαννίνων, με αυτοματοποιημένη παραγωγή πλαστικών υλικών συσκευασίας pet – preforms και πωμάτων. Η παραγωγή των υλικών συσκευασίας πραγματοποιείται με επιλογή των βέλτιστων ποιοτικά πρώτων υλών και με εγκατεστημένο σύστημα συνεχών ελέγχων των τελικών προϊόντων, που προορίζονται να προστατεύσουν και να διατηρήσουν αναλλοίωτο το χαρακτήρα του νερού μέσα στη φιάλη

Το Φυσικό Μεταλλικό Νερό “ΖΑΓΟΡΙ” συγκεντρώνεται και εμφιαλώνεται κατευθείαν από την πηγή. Η εμφιάλωσή του πραγματοποιείται με μηχανήματα υψηλής τεχνολογίας, στα οποία η φιάλη διαμορφώνεται on site ενώ την ίδια στιγμή γίνεται ο πωματισμός της φιάλης, σε περιβάλλον απολύτως κλειστό, χωρίς να μεσολαβεί σε κανένα στάδιο ανθρώπινος παράγοντας. Κάθε φιάλη παράγεται σε μόλις 3 δευτερόλεπτα. Στη συνέχεια το νερό, που έρχεται απ’ ευθείας από το υπόγειο υδροφόρο στρώμα, εισέρχεται στο εσωτερικό της φιάλης, τη γεμίζει και αμέσως σφραγίζεται με το πώμα.

Σύμφωνα με στοιχεία της Icap, το συνολικό μέγεθός της αγοράς εμφιαλωμένου νερού ακολούθησε ανοδική πορεία την περίοδο 1996-2005, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης της τάξης του 10% (βάσει ποσότητας). Το 2005 η εν λόγω αγορά αυξήθηκε κατά 8,9% σε σχέση με το 2004, ενώ το μεγαλύτερο μερίδιο (70,6%) στην κατανάλωση εμφιαλωμένων νερών το 2005 κατέλαβε η κατηγορία των φυσικών μεταλλικών νερών και ακολούθησαν με μικρότερα μερίδια οι υπόλοιπες κατηγορίες (επιτραπέζιο νερό: 24,9% και ανθρακούχο νερό: 4,5%).

H εγχώρια αγορά εμφιαλωμένων νερών παρουσιάζει υψηλό βαθμό συγκέντρωσης, καθώς το μεγαλύτερο μέρος της ελέγχεται από λίγες εταιρείες, με αντίστοιχο αριθμό προϊόντων. Σύμφωνα με στοιχεία της IRI, το 2007 το υψηλότερο μερίδιο σε αξία συγκέντρωνε το εμφιαλωμένο νερό Ζαγόρι της εταιρείας Χήτος ΑΒΕΕ, με ποσοστό της τάξης του 21,2% και ακολουθούν οι υπόλοιπες εταιρείες.

Στην Ελλάδα, η κατανάλωση νερού από τους Έλληνες μειώθηκε σημαντικά στα χρόνια της κρίσης, χωρίς ωστόσο να επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό η αγορά του νερού, καθώς η «εκτίναξη» του τουρισμού αποτέλεσε τεράστιο αντιστάθμισμα, από το οποίο ωφελήθηκαν κι οι εταιρείες του κλάδου. Κάπως έτσι, τα τελευταία χρόνια, η αγορά των εμφιαλωμένων νερών στη χώρα μας καταγράφει απόλυτα ανοδική τάση σε όλους τους τομείς της. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, του 2017, η αγορά έκλεισε με άνοδο της τάξης του 5,5% για την αξία και 6,7% για τον όγκο των πωλήσεων.

Η εταιρεία ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ για το έτος 2015 και 2016 προχώρησε σε σημαντικές επενδύσεις αφού εισήλθε στον τομέα της ιδιωτικής ετικέτας (private label) ή «επιτραπέζιο νερό». Οι επενδύσεις της εταιρείας ακολουθούν την έντονα αυξητική τάση στην κατανάλωση επιτραπέζιου νερού. Το επιτραπέζιο νερό κυκλοφορεί στην αγορά κυρίως από αλυσίδες σούπερ-μάρκετ, οι οποίες το διαθέτουν με το δικό τους εμπορικό σήμα ως προϊόν ιδιωτικής ετικέτας (own label ή private label). Η ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ εμφιαλώνει για σημαντικές αλυσίδες σούπερ-μάρκετ νερό, το οποίο διατίθεται με άλλες ονομασίες.

Για το έτος 2017, η ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ παρουσίασε εντυπωσιακή αύξηση 11,2% σε ποσοστό και 4,9 εκατ. ευρώ σε αξία, από την μόλις προηγούμενη χρονιά, ενώ τα έσοδά της ανήλθαν σε 48,4 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία το τελευταίο 5μηνο Ιανουαρίου – Μαΐου 2018 ενίσχυσε σημαντικά τις πωλήσεις της 2018 με μερίδιο αγοράς 23,1 σε όγκο ως αποτέλεσμα της σταθερής εμπορικής στρατηγικής που ακολουθεί, των προωθητικών ενεργειών καθώς και σημαντικών συνεργασιών που επιτεύχθηκαν σε Ελλάδα και εξωτερικό.Επιπροσθέτως, αξιοποίησε αποτελεσματικά την υλοποίηση των νέων επενδύσεων και σημείωσε σημαντικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων αυξημένα κατά 30% σε ποσοστό σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ εστιάζεται στις τεχνολογικές και εφοδιαστικές ανάγκες για την κάλυψη της εγχώριας αγοράς χωρίς, ταυτόχρονα, να αμελούνται οι αυξημένες εξαγωγικές ανάγκες της αγοράς.

Στο πλαίσιο μιας αγοράς που διαρκώς μεταβάλλεται, η εταιρεία «ΧΗΤΟΣ  Α.Β.Ε.Ε» προσπαθεί να προσαρμόζεται διαρκώς επενδύοντας στους ανθρώπους της, στις υποδομές της, σε τεχνολογία αιχμής με στοχευμένες επενδύσεις για να πετύχει:

  • Την ανταπόκριση σε μια αυξομειούμενη ζήτηση της αγοράς η οποία εξαρτάται από αστάθμητους παράγοντες αλλά και την εποχικότητα
  • Την επένδυση στην εφοδιαστική της αλυσίδα (υποδομές, οχήματα και ανθρώπους)
  • Την βελτιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης των υφιστάμενων και νέων υποδομών, φροντίζοντας το περιβάλλον και αποτελώντας υπόδειγμα περιβαλλοντικής διαχείρισης.

Διατηρώντας μία σταθερή, δυναμική πορεία, η ΧΗΤΟΣ Α.Β.Ε.Ε. διατηρεί την ηγετική της θέση στην αγορά εμφιαλωμένων νερών. Η Εταιρεία επενδύει σταθερά με μηδενικό δανεισμό, αυξανόμενο ανθρώπινο δυναμικό, έντονη εξαγωγική δραστηριότητα, συνεισφέροντας ουσιαστικά στην οικονομία της χώρας. Αποτέλεσμα της υγιούς επιχειρηματικότητας αποτελεί το γεγονός ότι η ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ για το 2013 απορρόφησε τη μείωση των μισθών των εργαζομένων που προέκυψε από την εφαρμογή του μνημονίου. Την ίδια στιγμή η εταιρεία δεν έχει προβεί σε καμία μείωση τόσο στις αποδοχές όσο και στον αριθμό των εργαζομένων της.

Σημαντικός παράγοντας ανάπτυξης της εταιρείας είναι ο τομέας των εξαγωγών. Η ΧΗΤΟΣ Α.Β.Ε.Ε. εξάγει το Φυσικό Μεταλλικό Νερό Ζαγόρι στη διεθνή αγορά από την Ευρώπη, τα Βαλκάνια και τη Ρωσία, μέχρι τις ΗΠΑ, τον Καναδά και την Αυστραλία. Η ετικέτα «Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΖΑΓΟΡΙ» έχει μεταφραστεί σε 10 ξένες γλώσσες, ενώ το προϊόν εμφιαλώνεται σε συσκευασίες που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις κάθε ξένης αγοράς και τις ανάγκες των καταναλωτών κάθε χώρας.

Η ΧΗΤΟΣ Α.Β.Ε.Ε. συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία της παραμένοντας σταθερή, και στοχεύοντας στη βιώσιμη ανάπτυξη και πρόοδο.

ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ (Νερό ΖΑΓΟΡΙ)

Σύμβουλοι Επιδότησης έργων και επιχειρήσεων

  1. Εμφιαλωτήριο Περιβλέπτου
  2. Εμφιαλωτήριο Κρανούλας
  3. Εργοστάσιο παραγωγής πλαστικών συσκευασιών στη ΒΙ.ΠΕ. Ιωαννίνων